המרכז הבהאי העולמי

המרכז הבהאי העולמי

הגנים הבהאים בחיפה הם מהאתרים המדהימים ביותר בישראל. האמונה הבהאית עוסקת בדת מונותיאיסטית, בדגש על אחדותם הרוחנית של כל בני המין האנושי. האמונה נוסדה בפרס במאה ה-19, אך מצאה בית בטוח בחיפה.

הגנים בנויים סביב גרם מדרגות של תשע עשרה טרסות, כולן משתרעות על פני המדרון הצפוני של הר הכרמל. כיפת הזהב של מקדש הבאב, שהיא מקום קבורתו של הנביא – מייסד האמונה הבהאית, ממוקמת בטרסה המרכזית, הצופה מעבר למפרץ לכיוון עכו.

דרך הגנים תוכלו לראות אזורים רבים ושונים, כולם מחוברים על ידי שבילי החצץ, הגדרות החיות, וערוגות הפרחים המטופחים, המטופלים כולם כל ידי גננים מיוחדים. המבקרים יכולים ליהנות מתצפיות פנורמיות מדהימות לאורך הים התיכון, הנראות מתוך הגנים, כמו גם מנופי העיר שלמרגלותיהם, והרי הגליל.

ניתן למצוא את טרסות הגן של האמונה הבהאית בכל רחבי ישראל, אך הגנים המקיפים את מקדש הבאב בהר הכרמל הם המתוירים ביותר. האדריכל האיראני, פאריבורז סהבא, החל לעבוד על הגנים עוד בשנת 1987 והאזור נפתח לציבור באופן רשמי בשנת 2001. המבקרים יוכלו להתרשם מהעיצוב הייחודי ומהקישוטים האקסטרווגנטיים המעוצבים בהשראת הגנים בפרס העתיקה, ויוצרים סביבה מרגיעה ביותר.

הגנים הבהאים הם אתר דתי, ובהתאם לכך המבקרים מתבקשים להתלבש בצניעות, לעזור לשמור על ניקיון המקום ועל יופיו, ולהתנהג באופן המכבד את רגישויות הזולת.

שתף :

פוסטים אחרונים